Interview New Gazette

7/08/20 | Gedrukte media

The Belgian Poster ontwikkelt landschappen van België in posters en postkaarten

Gedurende de hele zomer zetten de 7 regionale zenders van Vivacité de lokale pers in de schijnwerpers. De RTBF biedt u de kijk en de pen van journalisten op het terrein, in Wallonië en in Brussel in het kader van "#Restart", het plan van de RTBF om cultuur en media te ondersteunen, sectoren die hard getroffen zijn door de Covid-19 crisis..

Enkele maanden geleden lanceerden de Carolos Antoine en François L'Affiche Belge, een bedrijf voor affiches en postkaarten met Belgische landschappen en steden. "Het concept komt uit Frankrijk, waar het al een gevestigde waarde is. Maar in België, was er geen postkaart en poster bedrijf"zegt Anne-Camille ChapelleFrançois en Antoine zijn allebei grafisch ontwerpers. "François en Antoine zijn beiden grafisch ontwerpers. Ze lanceerden het idee in België omdat de diversiteit aan landschappen te weinig vertegenwoordigd is."

Hun prestaties zijn toeristische posters, "Het lijkt op strips. Het is modern en zeer kleurrijk. De posters stellen een regio voor, een stad met zijn attributen. Er zijn twee formaten: poster of postkaart.

Verschillende steden en regio's zijn al vertegenwoordigd: de Belgische kust met La Pane of Knokke, Mons, de Leeuwenheuvel in Waterloo. "En nu is er ook de regio Charleroi omdat ze het beu waren te horen dat er niets moois was in hun stad. Het doel van François en Antoine is om met hun werk door België te kunnen toeren..”

Sarah Libbrecht Gepubliceerd op vrijdag 07 augustus 2020 om 10:11 uur